Vorige pagina
Redactioneel

Zehnder Group Nederland: Binnenklimaatspecialist met een missie

Gezondheid wordt steeds belangrijker: gezond eten, sporten, stoppen met roken, afvallen. Maar waarom wordt er dan niet meer aandacht besteed aan een gezond binnenklimaat? Dat vragen ze zich bij Zehnder regelmatig af.

Zehnder ziet het als een missie om installateurs, aannemers en eindgebruikers bewuster te maken van het belang van een gezond binnenklimaat. Eén van de instrumenten: het Zehnder-trainingscentrum, waar installateurs die hun kennis willen bijspijkeren om klanten nog beter op weg te helpen, terecht kunnen.

Daar worden niet alleen trainingen gegeven over de verschillende systemen, maar ook over verkoop en upsell. Maar alle beschikbare kennis en onderzoeksresultaten naar binnenklimaat ten spijt blijft het vaak toch lastig om de voordelen van goede ventilatie over te brengen op een bewoner.

“Daarom moet een bewoner dit vooral zelf ervaren”, zegt marketing manager Erik van Dongen. Daarom ook zijn tip aan installateurs: neem klanten mee naar een voorbeeldwoning en laat ze zelf horen en voelen dat een goed ingeregeld ventilatiesysteem niet tocht en geen herrie maakt, ook niet in de slaapkamer. “En laat ook eens een vuil filter zien, zodat mensen zien hoeveel vuil er uit de lucht wordt gehaald.”

Marketing manager Erik van Dongen (l) en kennisadviseur Bart Cremer voor de productiehal van Zehnder in Zwolle. Foto: Koos Groenewold